• Reserveer direct
  • Verwacht Theater
  • Reserveer direct
  • Verwacht Film
  • Filmkring
  • Filmkaarten
  • INFO
  • CONTACT
  • WORD VRIEND
  • AANMELDEN PROGRAMMA INFORMATIE

Veel Gestelde Vragen / Frequently Asked Questions

(Gebruik eventueel toetscombinatie Control Shift U (Edge browser)om de tekst te laten voorlezen)


1. Ik wil online kaartjes voor een film of theatervoorstelling bestellen, maar ik weet niet hoe dat moet.
Antwoord: Op onze website www.scagondeluxe.nl gaat u naar 'Agenda', daar klikt u op de gewenste (film- of theater)voorstelling. U komt dan bij de pagina met extra informatie over deze voorstelling. Boven de begeleidende tekst ziet u in het rood de datum van de voorstelling met het woordje 'tickets' ervoor. Klik hierop en u komt direct op de bestelpagina.

Hier kunt u inloggen. Dat kan mét of zonder eigen account. Geef het aantal gewenste kaarten aan en u wordt doorgeschakeld naar de betaalpagina. Scroll op de pagina naar beneden en klik op het linkje AFREKENEN. Betalen gaat via IDeal. Na betaling wordt er een QR-code naar uw e-mailadres gestuurd. Deze kunt u vlak voor aanvang van de voorstelling vanaf uw telefoon laten scannen bij onze kassa.

 

2. Als ik niet naar mijn geboekte voorstelling kan, krijg ik dan een tegoedbon, of mijn geld terug, of kan ik deze verzetten naar een andere voorstelling/datum? 
Antwoord: Er wordt helaas geen geld teruggegeven na uw aankoop, dit staat ook in onze bezoekersvoorwaarden vermeld.

We krijgen met enige regelmaat de vraag om kaartjes te verzetten naar een andere datum. Dit geeft technisch gezien een hoop extra werk. Dat proberen we te voorkomen, aangezien we bij Scagon De Luxe alleen met vrijwilligers werken.

Wij adviseren u om het kaartje aan iemand anders over te doen.

 

3. Via de website heb ik kaartjes besteld, maar geen bevestiging gekregen.

Antwoord: Na uw bestelling wordt er een bevestiging met een QR-code naar het door u opgegeven e-mailadres gestuurd. Als dat niet is gebeurd dan is het e-mailadres misschien niet correct ingevoerd of de bevestigingsmail is in de 'spam' beland. Dat is geen probleem, uw kaartjes staan gewoon in ons reserveringssysteem. Op vertoon van uw betaalbewijs en/of factuurnummer kunnen de kaartjes in de computer bij de kassa worden afgevinkt.
 

4. Hoe word ik VRIEND van Scagon De Luxe?

Antwoord: Op onze website staat rechtsboven het woordje INFO. Als u daar op klikt, ziet u in het uitvalscherm Word Vriend staan. Klink deze aan en u komt op de pagina waar de stappen worden uitgelegd.

 

5. Ik ben slecht ter been, kan ik een plek reserveren op de 1e rij?

Antwoord: We beschikken niet over vaste zitplaatsen, maar als u een half uur voor aanvang van de voorstelling aanwezig bent, kunnen onze medewerkers van de kassa een plek voor uzelf (en een eventuele medebezoeker) vooraan reserveren.

 

6. De voorstelling is uitverkocht, kan ik op een reservelijst geplaatst worden?
Antwoord: Wij hebben helaas geen reservelijst. We raden u aan om circa 20 minuten voor aanvang van de voorstelling op een stoel bij de kassa plaats te nemen. Medewerkers van de kassadienst houden in de gaten of er een kaartje niet is opgehaald, of kunnen u in contact brengen met een bezoeker die een kaartje over heeft.


7. Ben ik verzekerd van een vaste plaats in de zaal?
Antwoord: In Scagon De Luxe hebben de stoelen geen nummers, dus u kunt zelf uw plaats uitzoeken. Vanaf elk van de 99 stoelen is het zicht goed. 

 

8. Mogen kleine kinderen (gratis) mee op schoot?
Antwoord: Uiteraard zijn kleine kinderen van harte welkom bij voorstellingen die geschikt zijn voor peuters en kleuters. Het is echter wel de bedoeling dat er ook voor de kindjes een ticket wordt geboekt. Tijdens kindervoorstellingen gelden er lagere ticketprijzen.

 

9.  Kan ik bij Scagon De Luxe (gratis) parkeren?

Antwoord: Nergens in Schagen hoeft men betaald te parkeren, wel zijn er blauwe zones. In die gebieden mag je niet te lang parkeren. De blauwe zone is herkenbaar aan borden en aan blauwe lijnen langs de parkeervakken. De parkeerduur in de blauwe zones van de hele gemeente Schagen is maximaal twee uur. Wie bijvoorbeeld om 11.00 uur aankomt, mag de auto geparkeerd laten tot 13.00 uur. In centrum Schagen geldt de blauwe zone het hele jaar door, van 10.00 tot 18.00 uur, op vrijdag tot 21.00 uur, op zaterdag tot 17.00 uur. De zone wordt duidelijk aangegeven door verkeersborden en blauw gemarkeerde vakken. U vindt ze in (delen van) Rensgars, Nieuwstraat, Markt, Gedempte Gracht, Nieuwe Laagzijde, Molenstraat, Torenstraat en de Laan. 

 

10. Is de website van Scagon De Luxe ook volledig toegankelijk volgens de WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) richtlijnen?

Antwoord: In samenwerking met ons hosting bedrijf (Ziber) en onze ticketverkoop software leverancier (Active Tickets) zijn we constant bezig om onze website te optimaliseren. Verder kunt u via de toetscombinatie Control -Shift-U (Edge Browser) alle tekst delen op onze website laten voorlezen.

 

Staat uw vraag er niet bij, dan kunt u mailen naar:

Bereikbaarheid

E-mailadres

kaartverkoop

kaartverkoop@scagondeluxe.nl

zaalverhuur

zaalverhuur@scagondeluxe.nl    mobielnr.: 06-12988666

overige zaken

secretaris@scagondeluxe.nl

Google Maps locatie

Laatste nieuws

ZOMEREXPOSITIE IN DE FOYER - Thijs van Wijngaarden

Meer

Meer nieuws

AGENDA

En Fanfare

19 juni 2025 - 14:00 uur

En Fanfare

19 juni 2025 - 20:00 uur

In het kader van de Dag van de vluchteling: Everybody Loves Touda

20 juni 2025 - 14:00 uur

In het kader van de Dag van de vluchteling: Everybody Loves Touda

20 juni 2025 - 20:00 uur

Meer agenda

AGENDA

  • 19 juni
  • 19 juni
  • 20 juni
  • 20 juni

Onze Facebook pagina

CONTACT

Scagon De Luxe Theater & Filmhuis
Torenstraat 1B
1741 CB Schagen

Routeplanner

Deel deze pagina

HOME


Scagon De Luxe     |     Torenstraat 1B     |     1741 CB Schagen

 

 

 

_

Copyright 2025 - Scagon De Luxe Theater & Filmhuis
Inloggen | Ziber Website | Dien grafisch ontwerp - Op zoek naar mooie vormgeving van diverse reclame uitingen in Alkmaar?